fredag 4 januari 2013

Grattis kort...

När jag började göra det förra turkosa kortet så vart jag så 
sugen på att göra fler i den färgen så här kommer nästa :)
Tänkte att jag ska lägga in det på en utmaning som
 en kort skiss som ser ut så här.

Bild

Och detta är min tolkning av skissen.


Har färglagt med promarkers, det blir bara roligare och roligare att
färglägga nu när man börjar få kläm på det :)


Jag vart så förtjust i den här färgkombinationen att jag fortsatte.
Jag gjorde ju även ett annat kort i dessa färger.


Det roliga va att jag hade faktiskt en del saker i turkost redan.
Men vissa saker färgade jag in i samma färg som jag använde på stämpeln.


Bladen t.ex målade jag med promarkers och likaså 
pärlorna som sitter med blommorna. Pearlsen  som jag har med
 på kortet hade jag redan i passande färg och försökte 
göra en sorts swirl av dessa, inte alldeles lätt men skam den som ger sig.
Det är sådana här gånger man saknar att ha en maskin som Big shot eller 
liknande, men det kommer nog en snart.


Det blev även denna gång ett "grattis" kort. Jag satte på lager på 
lager med självhäftande band, för med ett lager så vart det ju 
genomskinligt men med tre lager så blev det riktigt bra.
Tänkte att jag skulle sätta dit årtal när jag vet vem som ska få det.
Det kommer nog snart ett till kort med turkosa färger, har
det nästan klart, men sen ska jag nog prova andra färgkombinationer.
Tack för titten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar