fredag 4 januari 2013

Stjärnorna.....

Nu är det nog det sista kortet i turkos färg (tror jag iaf ).
Har blivit inspererad av utmaningen på http://www.svenskscrapbooking.se.
Deras bild utmaning var det en massa stjärnor på, ser ut så här.

Bild 

Ville inte göra stjärnorna röda, tycker att det blir mer ett julkort då.
Så min tolkning av bilden blev så här.


 Jag satt och klippte ut alla stjärnor i olika storlekar och former, 
sen färglade jag dom med promarkers, samma färger som på den
lilla tjejen som "sitter" på en av stjärnorna. 


Tycker att hon passar på den stora stjärnan :)
Hade tänkt göra det som ett grattis kort men har inte riktigt
bestämt mej, så det får jag bestämma sen.



 Jag målade som sagt stjärnorna i olika mönster, sen limmade jag
dom och doppade dom i glitter. På kanten satte jag lite vit spets och 
några pearls i ungefär samma färg som resten av kortet. Några av stjärnorna 
limmade jag fast direkt på kortet, på några av dessa satte jag sen en mindre
modell av stjärna med distans kuddar, så det blev lite 3D effekt på
det hela. Och på de stjärnorna satte jag sen några "bling" stenar.
Nu blir det nog ingen "tillverkning" under helgen för jag jobbar hela helgen.
Men man vet ju i och för sig inte hur det blir med det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar