söndag 10 mars 2013

Morsdag....

Snart är det Morsdag och det vill jag fira med att visa ett 
kort jag gjort till Mamma. Lite tidigt men måste ju vara 
ute i tid, och passa på när man känner för det.

Tänkte även lägga ut det på några tävlingar.
promarkerchallenge och tildastown. Alla har olika
teman men passar ändå in:)

Kände att turkos och brunt passade så bra ihop, så
det blev färgkombinationen.


Har köpt en ny Tilda, hon är så söt där hon sitter på blommorna.
Satte en spets på kanten och chalkade den lite för den var för vit.
Satte även några snygga metallbrads i hörnen och ett självhäftande
filtband under Tilda. Några perls fick vara med också.


Färglade henne med promarkers, hade lite svårt att välja vilka
 färger jag skulle använda, så papperen jag använde fick
 bestämma färgerna på Tilda också.


Dessa "medaljonger" köpte jag för nån månad sen hos
Roxstamps. "till mamma" på den översta och "på morsdag"
på den nedre, det fick bli texten på kortet. På kanten syns
en metall pärlkedja som jag hittade på loppis.


Blommorna fick lite promarkers på sig dom med,
hade inte tillräckligt bruna blommor så då färgade jag dom lite,
 satte små flikiga platta blommor under varje ros också.
Sen hade jag på lite stickles för att få det lite lyxigare :)
Det tycker jag att mamma är värd.

5 kommentarer:

  1. What a beautiful creation! Jen xxx

    SvaraRadera
  2. Lovely card! Thanks for joining us at Tilda's Town this week.
    xx,
    Mae

    SvaraRadera
  3. This is a gorgeous creation, thank you for joining in our Something Seasonal Challenge at Tilda's Town this week. Teresa x

    SvaraRadera
  4. Lovely coloring and designing Helena! So glad you linked up to Tilda's Town Challenges this week! Thanks for playing!

    SvaraRadera
  5. Thank you all for your kind words :)

    SvaraRadera